Gurean betiko zaindari bakarra: erreflexiorako baliabidea
Gizabanakoa desagertzen da zientzian, derrigorrez. Zerbait uzten dugu atzean
zientzian.
Freuden gizabanakoa zientzian sartzeko saiakera
Gauza-bere-baitan fisikatik kanpo dagoen bezala gizaki-bere-baitan esperientziaz
kanpo dago. Zientzia bien artean kokatzen da.
Bizitza modu organikoan iraun eta ugaldu daitezen gure interes kognitiboak
erreflexiora daramagu..
Naturak jarritako mugak: leku eta egoera konkretu batean bizitzen gara. Gizarte baten barruan gaude ,
non desoreka suertatzen bada, beste egoera berri orekatura bueltatzen da.
Gure taldea besteak baino hobeago delako idea. Arduratzen gara gure
taldeaz. Gure taldeko korronteak aurrera daramagu. Gure taldeko’ narrazio’ barruan
sentitzen dugu. Agintariek gure arreta-ahalmena murritza probesten dute. Arazo txikiaren
lehentasuna.
Erreflexioak gure inguruko mentalitateaz eta gure taldeko interesetaz haratago
joatea lagun dezake
‘Perplexus
sum,ergo sum’:prueba elemental de nuestra existencia
Nuestro único
vigilante eterno: el proceso de la reflexión
El
individuo desaparece en la ciencia, necesariamente. En la ciencia dejamos algo atrás.
El intento
de Freud de introducir el individuo en la ciencia.
Lo mismo que
la cosa-en-si queda fuera del campo de la física, el ser humano-en-si queda
fuera del campo de la experiencia. Entre ambos se sitúa la ciencia.
Para que
la vida de forma orgánica se mantenga y multiplique nuestro interés cognitivo
nos lleva a la reflexión
Límites
impuestos por la naturaleza: vivimos en un lugar y época determinados. Estamos
dentro de una sociedad, donde si se da un desequilibrio volvemos a una situación
nueva de equilibrio.
Idea de
que nuestro grupo es mejor que los demás. El preocuparnos de nuestro grupo. La
corriente que lleva a nuestro grupo nos arrastra hacia adelante. Sentimos en
nuestro interior la ’narración’ de nuestro grupo. Los gobernantes se aprovechan
de nuestra capacidad de atención limitada. Preeminencia de los pequeños
problemas.
Es la reflexión
la que nos permite ir más allá de la mentalidad de nuestro entorno y de los
intereses de nuestro grupo.
Our only eternal vigilant: the procedure of reflection
The individual disappears in science, necessarily. In
science we leave something behind.
Freud's attempt to introduce the individual into
science.
Just as the thing-in-itself is outside the field of
physics, the human being-in-itself is outside the field of experience. Science lies between the two.
In order that life in an organic way is maintained and
multiplied our cognitive interest leads us to reflection
Constraints put by nature: we live in a concrete place
and time. We are in a society, where if there is an imbalance we
return to a new situation of balance.
Idea that our group is better than the others. Caring about our group. The current that carries our group drags
us forward. We feel within in our inner side the 'narrative' of
our group. The rulers take advantage of our limited attention
span. Preeminence of small problems.
It is reflection that allows us to go beyond the
mentality of our environment and the interests of our group.
Erromesaren hausnarketak. Puntu fermuaren
bila dabil,etsipenez jota dabilena,unibertsoko
handitasunaren aurrean ezereza izatearen sentzazioa, hori dena bere erlijiozko sentimendua sortuz.
Erlijiozko
sentimendu hori elizkizunaren edo arauen haratago doa.
Erromesak
ez du ulertzen emakumea bigarren lerrokoa dagoen erlijioa.Ezta ere zelibato
derrigortua.Ez zuen ulertu nola sexu grinatik ihes egin dezakeen beti.
Nola
sinetsi inork erlijio unibertsala heterosexualentzat bakarrik egina dela?
Azkenean bera
bakarrik zen bere garaiko pertsona bat.
Reflexiones
del peregrino. A la búsqueda de un punto firme, totalmente desesperado, con la
sensación de ser una nada ante la grandeza del universo, todo ello le genera un
sentimiento religioso.
Sentimiento
religioso que va más allá de normas y ritos.
El
peregrino no entiende una religión donde la mujer esta en una segunda fila.
Tampoco un celibato forzado. No entiende cómo se puede escapar siempre de la
pulsión sexual.
¿Cómo se
puede creer que una religión universal este hecha solo para las personas
heterosexuales?
Pilgrim reflections. In search of a firm point,
totally desperate, with the feeling of being a nothing before the greatness of
the universe, all this generates a religious feeling.
Religious feeling that goes beyond norms and rites.
The pilgrim does not understand a religion where the
woman is in a second row.
Neither understands the forced celibacy.
He does not understand how one can escape from the sexual desire always.
How can someone believe that a universal religion is
made only for heterosexual people?
Puntu irmo baten bila.Ospea desagertu egin delako gizartean bizitzen gara.
Descartesek
ezagutza ahalbidetzen prozesu guztiak ‘ni’-an jarri zuen. Baina
horrek ezagutza ahalbidetzen prozesu
guztiak jartzen ditu zientziatik kanpoko
instantzia batean.
Deskartesen eragin handia espazioa edozein erreprezentazioarako
prestatzea.Erlatibitateak apurtu zuen holako errepresentaziorako gaitasuna. Eta fisika
kuantikoak ukatu du partikula batek beste batera energía bidaltzeko energia
hori bien arteko espazioa zeharkatu behar dela.
Hori dena
kontuan harturik izaki pentsalarientzako dualismo berria dago, hau da: bizitzen garen osotasuna bi
zatitan banatzen da, hau da, irudika dezakeena eta irudika ezin dezakeena.
Buscando
un punto firme Vivimos en una sociedad donde ha desaparecido el prestigio.
Descartes
puso todos los procesos del conocimiento en el 'yo'. Pero esto pone todos los
procesos que posibilitan el conocimiento en una instancia fuera de la ciencia.
La gran
influencia de Descartes es la preparación del espacio para cualquier
representación. La relatividad rompió tal capacidad de representación. La
física cuántica ha negado que para que una partícula envíe energía a otra, esa
energía debe cruzar el espacio entre las dos.
Con todo
esto en mente, hay un nuevo dualismo para los seres pensantes: el todo en lo
que vivimos se divide en dos partes, a saber, lo que se puede representar y lo
que no se puede representar.
Looking for a firm point We live in a society where
prestige has disappeared.
Descartes put all the processes of knowledge in the
'I'. But this puts all the processes that make knowledge possible in an
instance outside of science.
The great influence of Descartes is the preparation of
the space for any representation. Relativity broke such capacity for
representation. And quantum physics has denied that for one particle to send
energy to another, that energy must cross the space between the two.
With all this in mind, there is a new dualism for
thinking beings: the whole in which we live is divided into two parts, namely, what
can be represented and what cannot be represented.
À la recherche d'un point fixe. Nous
vivons dans une société où le prestige a disparu.
Descartes
a mis tous les processus de connaissance dans le « je ». Mais cela place tous
les processus qui rendent la connaissance possible dans une instance en dehors
de la science.
La grande
influence de Descartes est la préparation de l'espace à toute représentation.
La relativité a brisé cette capacité de représentation. Et la physique
quantique a nié que pour qu'une particule envoie de l'énergie à une autre,
cette énergie doit traverser l'espace entre les deux.
Avec tout
cela à l'esprit, il y a un nouveau dualisme pour les êtres pensants : le tout
dans lequel nous vivons est divisé en deux parties, à savoir ce qui peut être représenté et ce qui ne peut
pas être représenté.
Auf der Suche nach einem festen Punkt. Wir leben in
einer Gesellschaft, in der das Prestige verschwunden ist.
Descartes legte alle Erkenntnisprozesse in das „Ich“.Damit
sind aber alle Prozesse, die Wissen ermöglichen, in eine Instanz außerhalb der
Wissenschaft gerückt.
Der große Einfluss von Descartes ist die Vorbereitung
des Raumes für jede Darstellung. Die Relativitätstheorie brach diese
Repräsentationsfähigkeit.
Und die Quantenphysik hat bestritten,
dass, damit ein Teilchen Energie an ein anderes sendet, diese Energie den Raum
zwischen den beiden durchqueren muss.
Vor diesem Hintergrund gibt es einen neuen Dualismus
für denkende Wesen: das Ganze, in dem wir leben, ist in zwei Teile geteilt,
nämlich das Darstellbare und das Undarstellbare.
Heinek Hegelen filosofiari buruz zeukan idatzita sutara
bota zuen, bakarrik kontraesankor aipamen pertsonal batzuk utzi zituen.
Gizakia pertsona historikoa bezala.Gizarte garapenak darama berean pertsonaren garapena. Bidai horren (persona arruntaren kontzientziatik kontzientzia filosofikora)egiteko lanabesa(eskailera)da ‘Gogoaren Fenomenologia’liburua. Naturak ez du parte hartu horrelako garapenean.
Eta zerekin bat etor behar zuela ezagutzen den objektua egiatzat jotzeko
galderari erantzunik eman ez zueneko filosofoak,bota zuen adierazpen gaur
egun eztabaidagarria:probabilitatea ez da ezer egiaren aurrean.
Barrunbea:leku
libre,lege eta arauetatik haratago.Baina askatasun hori Hegelek jartzen du gero
betebehar hutsaren menpean.
Bere ‘Munduaren
nagusia’ren ideatik hartuko nuke arketipo modernoa: Iñauteriko erregea.Aurkariei
buruz edozein gezur esanez eta idealizatutako iragan garaiak bueltatzeko
hitzemanez boterea lortzen du. Baina egun bateko txantxa denbora luzeko mixeria
bihur daiteke.
Heine arrojó al fuego sus
escritos sobre la filosofía de Hegel, dejando sólo unas pocas citas personales
contradictorias.
La persona como animal histórico.
El desarrollo social conduce al desarrollo de la persona misma. El 'libro
Fenomenología del Espíritu’ es una herramienta (escalera) para este viaje
(desde la conciencia de la persona común a la conciencia filosófica). La
naturaleza no ha tomado parte en tal desarrollo.
Y el filósofo que no respondió a
la pregunta de con qué tiene que concordar el objeto pera ser reconocido como
verdadero, lanzó una afirmación hoy en día discutible: la probabilidad no es
nada frente a la verdad.
La conciencia: sitio libre, más
allá de las leyes y de las normas. Pero esta libertad es después colocada por
Hegel bajo el deber puro.
De su idea del ‘Señor del Mundo’ derivaría
yo un arquetipo moderno: El rey del carnaval. Obtiene el poder diciendo
mentiras sobre sus oponentes y prometiendo volver a un pasado idealizado. Pero
la broma de un día puede convertirse en una miseria a largo plazo.
Heine threw
his writings on Hegel's philosophy into the fire, leaving only a few
contradictory personal quotes about Hegel.
The person as an
historical animal. Social development leads to the development of the person
himself. The book 'Phenomenology of Spirit ' is a tool (ladder) for this
journey (from common person consciousness to philosophical consciousness).
Nature has not taken part in such development. And the philosopher who did not
answer the question of what the object has to agree with in order to be
recognized as true, launched a now debatable statement: probability is nothing
compared to truth.
Consciousness:
free space, beyond laws and regulations. But this freedom is later placed by
Hegel under pure duty.
From his idea
of the 'Lord of the World' I would derive a modern archetype: The king of the
carnival. He gains power by telling lies about his opponents and promising to
return to an idealized past. But a one-day joke can turn into long-term misery.
Hiru urte zeuzkan Kantek Newton hil
zen egunean. Eta buruko gaitasunak izendatzeko Kantek ‘Arrazoi hutsaren kritika’ liburuan erabili
zuen ‘indar’ (kraft) hitzarekin
konposatu batzuk. Kriteriotzat jotzen dut zenbat aldiz erabiliak izan ziren
arabera jakiteko ze garrantzia duen bakoitza Kantentzako .
Liburuan bere ‘secunda
Petri’ aipamen atzean Petrus Ramus(Pierre de la Ramée) dago.Sorbonako irakasle bat,
San Bartolome sarraskiaren hirugarren egunean, txakur bat bezala erahila Sorbona
barruan.
Kant tenía tres
años el día que murió Newton. Y para nombrar las capacidades mentales, Kant usó
algunos compuestos con la palabra 'fuerza' (kraft) en su libro 'Crítica de la
razón pura'. Considero un criterio cuántas veces se usaron para saber cuán
importante es cada uno para Kant.
Tras la mención
en su libro de ‘secunda Petri’ esta Petrus Ramus(Pierre de la Ramée). Un
profesor de la Sorbona que fue asesinado como un perro el tercer día de la matanza
de San Bartolome dentro de la Sorbona.
Kant was three years old the day Newton died. And
to name mental capacities, Kant used some compounds with the word 'force'
(kraft) in his book 'Critique of Pure Reason'. I consider a criterion how many
times they were used to know how important each one is for Kant.
In the book under the mention 'secunda
Petri' is Petrus Ramus (Pierre de la Ramée). A Sorbonne professor who was
killed like a dog on the third day of the Saint Bartholomew's Day massacre inside the
Sorbonne.
Heineren 'Alemaniari Buruz' liburuan
agertzen denari buruz.Bere iritzia Kanti buruz:zerua astindu zuen erasotzailea,
Robespìerre baino terroristagoa. Fichtek ateismo akusazioa jaso zuenean
Goetheren laguntza falta izan zuen.
Goetherekin elkartu zen unea.
Bere osasuna
porrot egin zuen une berean bere laguna
Marxek ‘Manifesto komunista’ publikatu zuenean.
Bere liburu
abiaturik nola egin daiteke erlijoiko haize-arrosa modukoa:(I)espìritualismo-(H)sensualismo,
(M)deismo-(E)panteismo
Gizarte zibila eta Altsasu.Tarte
libreetan egoten direnak ezin dira besteak baino eskubide gehiago izan
Sobre lo que
aparece en el libro de Heine 'Sobre Alemania'. Su opinión sobre Kant: un
agresor que atacaba los cielos, más terrorista aún que Robespierre. La falta de
poyo de Goethe a Fichte cuando este recibió la acusación de ateísmo. El momento
en que conoció a Goethe.
Su salud se
deterioró gravemente en el mismo momento en que su amigo Marx publicaba el
'Manifiesto Comunista'
Partiendo de su libro podemos hacer una especie de rosa de
los vientos de la religión: (N) espiritualismo- (S) sensualismo, (E) deísmo- (O)
panteísmo
Sociedad civil
y Altsasu. Los que están en su tiempo libre no pueden tener más derechos que
los demás
What appears in Heine's book 'On
Germany' about. His opinion about Kant: an aggressor attacking the heavens,
even more of a terrorist than Robespierre. Goethe's lack of support for Fichte
when he was accused of atheism. The moment when he met Goethe.
His health seriously deteriorated at
the same time that his friend Marx published the 'Communist Manifesto'
Starting from his book we can make a
kind of compass rose of religion: (N) spiritualism- (S) sensualism, (E) deism-
(W) pantheism
Civil society and Altsasu. Those who
are in their free time cannot have more rights than the others
Ihesean zebilen mundutik baina
hala ere agertzen zaio ametsetan Simoni, munduko historia gertakari batzuren
gorpuztua. Gertakarien errenkera: Newton sagarra,Dalmas izeneko Napoleonen
general baten kexa,’erregeak debekatzen dio Jainkoari mirariak egiteko kanposantu
honetan’ pintada,E.T.A Hoffman , Bergson , Aldous Huxley eta Leonard Susskind paragrafo bat
idazterakoan, Heisenberg printzipioa, Münchhausen trilemma ,R.Villares
+A.Bahamonde liburu bateko esaldia,Inge Pfannenmüller bere azken lurreko
urratsak ematen Santiagoko bidean mirari bat itxaroten, Altsasuko epaia eta
proportzionaltasunaren haustura.
Estaba huyendo del mundo, pero
todavía se le aparece en sueños a Simón, encarnado en algunos de los
acontecimientos de la historia mundial. Lista de hechos: La manzana de Newton,
queja de un general napoleónico llamado Dalmas, pintada 'El rey prohíbe a Dios
hacer milagros en este cementerio', E.T.A Hoffman, Bergson, Aldous Huxley y
Leonard Susskind escribiendo un párrafo. Una frase de un libro de R.Villares
+A.Bahamonde , Inge Pfannenmüller da sus últimos pasos sobre la tierra
esperando un milagro camino de Santiago, el juicio de Alsasua y la ruptura de
la proporcionalidad.
He was fleeing from the world, but the world
still appears to Symeon in dreams, embodied in some of the events of world
history. List of facts: Newton's apple, complaint by a Napoleonic general named
Dalmas, slogan 'The king forbids God to work miracles in this graveyard', E.T.A
Hoffman, Bergson, Aldous Huxley and Leonard Susskind writing a paragraph. A
phrase from a book written by R.Villares
+A.Bahamonde, Inge Pfannenmüller takes her last steps on earth waiting for a
miracle on the way to Santiago, the trial of Alsasua and the rupture of
proportionality.
Gizartea
nolakoa den ikusita(tiranoak askoren bizitzaren truke besteren lurra hartzen…)
Simon ihesean doa.Zentzumenak ere ez dira fidagarria.Zer da orduan arrotza ez
zaigun gure ‘nia’? Abiatzeko puntua harridura da. Bakoitza antolatutako uhinak
gara, eta besteren uhinaren aurrean harritzen gara. Gero datozte mina,
sentzazioak,irudiak,desioa, asmoak, sinesmenak eta pentsamenduak , hurrenkera
horretan
Al ver cómo es
la sociedad (los tiranos toman la tierra de otros a cambio de la vida de
muchos…) Simón se da a la fuga.Los sentidos tampoco son de fiar. ¿Qué es lo que
no es extraño a nuestro ‘yo’? El punto
de partida es la sorpresa. Cada uno somos ondas organizadas, y nos asombra las
ondas de los demás. Luego vienen el dolor, las sensaciones, las imágenes, el
deseo, las intenciones, las creencias y los pensamientos, en ese orden.
Seeing how society is (the tyrants
take the land of others in exchange for the lives of many...) Symeon flees away.The
senses are not to be trusted either. What is not foreign to our 'I'? The
starting point is surprise. Each of us are organized waves, and we are amazed
by the waves of others. Then come the pain, the sensations, the images, the
desire, the intentions, the beliefs and the thoughts, in that order.
Botereak batzuetan erabaki egokiak hartzen ditu,
Frederiko lll.a Saxokiakoa Luteroarekin horko adibidea. Besteetan erabaki
egokiak ez dira hartzen. Horren adibidea: Biafrako gerra eta Nazio Batuen
papera.
Sartreren ‘Izatea eta ezereza ’liburu abiapuntutik
'Forrest Gump’ filma ulergarria egiteko.
Lasterketa amaiezina gure eguneroko borroka gure rola betetzeko, ‘izatea-berean’-dik ‘izatea-beretzat’-era
eguneroko lasterketa amaiezina, garenetik
izan nahi dugun izatera . Eta bien artean hutsa
Sartreren ez-kontziente kontziente eremuan sartu
izana erabilgarria da aske hautamena
litekeena dela adierazteko.
El poder a
veces toma las decisiones correctas, es un ejemplo de ello Federico III de
Sajonia con respecto a Lutero. En otras ocasiones, no se toman las decisiones
correctas. Un ejemplo de esto es la Guerra de Biafra y el papel de las Naciones
Unidas.
Tomando como punto
de partida el libro de Sartre 'El ser y la nada' para entender la película
'Forrest Gump'. Carrera sin fin de nuestra lucha diaria por cumplir nuestro rol
diario, la carrera interminable del ‘ser-en-si’ al ‘ser-para si’, de lo que
somos a lo que proyectamos ser. Y entre ambos el vacío.
La inclusión de
Sartre en consciente del inconsciente es útil para señalar la posibilidad de la
libre elección.
Power sometimes takes the right decision; Frederick III of Saxony is an
example of this with respect to Luther. Other times, the right decisions are
not made. An example of this is the Biafra War and the role of the United
Nations.
Taking Sartre's book 'Being and Nothingness' as a starting point to
understand the movie 'Forrest Gump'. Endless race of our daily struggle to
fulfill our daily role, the endless race from the 'being-in-itself' to the 'being-for-itself',
from what ‘we are’ to what ‘we project to be’. And between the two the
emptiness.
Sartre's inclusion in the conscious of the unconscious is helpful in
pointing out the possibility of free choice.
‘Heideggeren’Izatea
eta denbora’liburu abiapuntutik 'Marmotaren eguna’ filma ulergarria egiteko. Besteen bizitza,
errepikakorra , ‘bera’ inpertsonalaren murgilduta, itxuraz amaiezina , bizitza ez-egokia alde
batetik eta protagonistaren bizitza,
heriotza aurrean angustia beteriko ‘norberaren’sartuta, bizitza egokia beste
aldetik.
Taking
Heidegger's book 'Being and Time' as a starting point to make the film 'Groundhog
Day' understandable. The life of the others, repetitive, immersed in the
impersonal 'he', seemingly endless, the improper life on one side and the life
of the protagonist, the 'I' full of anguish facing the death, the proper, the authentic
life on the other side.
Telefono mugikorrekin munduak lurreko esfera donuts antzeko forma hartu du(torus forma). Norberak
pertzepzio desberdina duela argi nabaritzen da batzuetan. Horko gauzetatik nik bizitzan ikusi ditudala
argi eta klaro horren hiru adibide.
Eraztuna soka batetik askatzeko puzzle batzuk bezala ezin daiteke lehen
zegoen egoerara eraman gauzak.
Filosofia badu etorkizuna?. Nire elkartzea Joxe
Azurmendi filosofoarekin eta Youtuberen bidez Hoyningen-Huene-ko klase batzuk
ikusteko aukera.
En el mundo de la telefonia movil la esfera del
mundo adopta la forma de un torus( como un donuts)
Que cada uno tenemos una percepcion distinta a
veces se manifiesta claramente.Tres ejemplos de mi vida en los que lo he sentido
claramente.
Las cosas como algunos rompecabezas de liberar el anillo
de unas cuerdas no pueden volver a su estado inicial.
La filosofia ,¿ tiene futuro?.Mi encuentro con el
filosofo Joxe Azurmendi y la posibilidad a traves de Youtube de ver algunas clases de Hoyningen-Huene
In the mobile phone’ world the sphere of the world takes the form of a
torus(doughnut)
Sometimes it is clearly seen that each one have one different perception.The
examples of my life where I saw it distinctly
The things like some disentanglement puzzles cannot get back to its initial
condition.
Filosophy has it future? My meeting with the philosopher Joxe Azurmendi and
the opportunity, through Youtube, to see some classes of Hoyningen-Huene
Gerra zibilean Frankoren osteak Mondragoeko bizilagun batzuk fusilatu
zituzten. Tropa hori, teoriaz hain 'erlijiotsua' izanik, ez zuen batere
erreparorik izan herriko hiru apaizei
bizitza kentzeko. Tropa hori , horrela bere benetako aurpegia erakutsi zuen.
Fusilatu horien omenez.
Durante la Guerra Civil, las tropas franquistas fusilaron a algunos vecinos
de Mondragón. Esa tropa, siendo tan 'religiosa' en teoría, no tuvo reparos en
quitarle la vida a los tres sacerdotes del pueblo. Esa tropa mostró así su
verdadero rostro.
During the Civil War, Franco's troops executeds some residents of Mondragón.
That troop, being so 'religious' in theory, had no qualms about taking the
lives of the three village priests. This troop thus showed its real face.
In honor of those executed
Ze giza indar
ezezagunak bultzatu zuen Joycek Ulises idaztera, Leonidas eta bere ejerzitoa
beren bizia galdu arte Termopilasen borrokatzera edota Keplerrek zeruko
mugimenduko aztertzera? Hiru gertaera horiek etorkizunean izugarrizko
garrantzia izan zuten. Filosofia, lanabes gabeko zientzia, berpiztu nahi baldin
badu holako indar mota beharko luke
¿Qué fuerza
humana desconocida impulsó a Joyce a escribir el Ulises, a luchar en las
Termópilas a Leónidas y su ejército hasta la muerte, o a Kepler a estudiar el
movimiento celeste? Estos tres eventos fueron de suma importancia en el futuro.
La filosofía, una ciencia sin herramientas, necesitaría una tal fuerza si quiere revivir
What unknown
human force pushed Joyce to write Ulysses, Leonidas and his army to fight until
their death at Thermopylae, or Kepler to study celestial motion? These three
events were of utmost importance in the future. Philosophy, a science without
tools, would need such a force if it wants to revive
Amaitu gabeko lan
baten lehenengo zatia
Primer acto de
una obra inacabada
The first part of
an unfinished work
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