2022(e)ko otsailaren 10(a), osteguna

AURKIBIDEA/INDICE/INDEX






‘Perplexus sum,ergo sum’: gure existentziaren oinarrizko froga

Gurean betiko zaindari bakarra: erreflexiorako baliabidea

Gizabanakoa desagertzen da zientzian, derrigorrez. Zerbait uzten dugu atzean zientzian.

Freuden gizabanakoa zientzian sartzeko saiakera

Gauza-bere-baitan fisikatik kanpo dagoen bezala gizaki-bere-baitan esperientziaz kanpo dago. Zientzia bien artean kokatzen da.

Bizitza modu organikoan iraun eta ugaldu daitezen gure interes kognitiboak erreflexiora daramagu..  

Naturak jarritako mugak: leku eta egoera konkretu batean  bizitzen gara. Gizarte baten barruan gaude , non desoreka suertatzen bada, beste egoera berri orekatura bueltatzen da.

Gure taldea besteak baino hobeago delako idea. Arduratzen gara gure taldeaz. Gure taldeko korronteak aurrera daramagu. Gure taldeko’ narrazio’ barruan sentitzen dugu. Agintariek gure arreta-ahalmena murritza probesten dute. Arazo txikiaren lehentasuna.

Erreflexioak gure inguruko mentalitateaz eta gure taldeko interesetaz haratago joatea lagun dezake

‘Perplexus sum,ergo sum’:prueba elemental de nuestra existencia

Nuestro único vigilante eterno: el proceso de la reflexión

El individuo desaparece en la ciencia, necesariamente. En la ciencia dejamos algo atrás.

El intento de Freud de introducir el individuo en la ciencia.

Lo mismo que la cosa-en-si queda fuera del campo de la física, el ser humano-en-si queda fuera del campo de la experiencia. Entre ambos se sitúa la ciencia.

Para que la vida de forma orgánica se mantenga y multiplique nuestro interés cognitivo nos lleva a la reflexión

Límites impuestos por la naturaleza: vivimos en un lugar y época determinados. Estamos dentro de una sociedad, donde si se da un desequilibrio volvemos a una situación nueva de equilibrio.

Idea de que nuestro grupo es mejor que los demás. El preocuparnos de nuestro grupo. La corriente que lleva a nuestro grupo nos arrastra hacia adelante. Sentimos en nuestro interior la ’narración’ de nuestro grupo. Los gobernantes se aprovechan de nuestra capacidad de atención limitada. Preeminencia de los pequeños problemas.

Es la reflexión la que nos permite ir más allá de la mentalidad de nuestro entorno y de los intereses de nuestro grupo.

 

The moment when Symeon the Stylite put the feet on the ground

‘Perplexus sum,ergo sum’: elementary proof of our existence

Our only eternal vigilant: the procedure of reflection

The individual disappears in science, necessarily. In science we leave something behind.

Freud's attempt to introduce the individual into science.

Just as the thing-in-itself is outside the field of physics, the human being-in-itself is outside the field of experience. Science lies between the two.

In order that life in an organic way is maintained and multiplied our cognitive interest leads us to reflection

Constraints put by nature: we live in a concrete place and time. We are in a society, where if there is an imbalance we return to a new situation of balance.

Idea that our group is better than the others. Caring about our group. The current that carries our group drags us forward. We feel within in our inner side the 'narrative' of our group. The rulers take advantage of our limited attention span. Preeminence of small problems.

It is reflection that allows us to go beyond the mentality of our environment and the interests of our group.








Erromesaren hausnarketak. Puntu fermuaren bila dabil,etsipenez jota  dabilena,unibertsoko handitasunaren aurrean ezereza izatearen sentzazioa, hori dena  bere erlijiozko sentimendua sortuz.

Erlijiozko sentimendu hori elizkizunaren edo arauen haratago doa.

Erromesak ez du ulertzen emakumea bigarren lerrokoa dagoen erlijioa.Ezta ere zelibato derrigortua.Ez zuen ulertu nola sexu grinatik ihes egin dezakeen beti. 

Nola sinetsi inork erlijio unibertsala heterosexualentzat bakarrik egina dela?

Azkenean bera bakarrik zen bere garaiko pertsona bat.

Reflexiones del peregrino. A la búsqueda de un punto firme, totalmente desesperado, con la sensación de ser una nada ante la grandeza del universo, todo ello le genera un sentimiento religioso.

Sentimiento religioso que va más allá de normas y ritos.

El peregrino no entiende una religión donde la mujer esta en una segunda fila. Tampoco un celibato forzado. No entiende cómo se puede escapar siempre de la pulsión sexual.

¿Cómo se puede creer que una religión universal este hecha solo para las personas heterosexuales?


Al final él es solo una persona de su tiempo

Pilgrim reflections. In search of a firm point, totally desperate, with the feeling of being a nothing before the greatness of the universe, all this generates a religious feeling.

Religious feeling that goes beyond norms and rites.

The pilgrim does not understand a religion where the woman is in a second row. Neither understands the forced celibacy. He does not understand how one can escape from the sexual desire always.

How can someone believe that a universal religion is made only for heterosexual people?


In the end he is just a person of his time




Puntu irmo baten bila.Ospea desagertu egin delako  gizartean bizitzen gara.

Descartesek  ezagutza ahalbidetzen prozesu guztiak ‘ni’-an jarri zuen. Baina horrek  ezagutza ahalbidetzen prozesu guztiak  jartzen ditu zientziatik kanpoko instantzia batean.

Deskartesen eragin handia espazioa edozein erreprezentazioarako prestatzea.Erlatibitateak apurtu zuen holako errepresentaziorako gaitasuna. Eta fisika kuantikoak ukatu du partikula batek beste batera energía bidaltzeko energia hori bien arteko espazioa zeharkatu behar dela.

Hori dena kontuan harturik izaki pentsalarientzako dualismo berria  dago, hau da: bizitzen garen osotasuna bi zatitan banatzen da, hau da, irudika dezakeena eta irudika ezin dezakeena.


Buscando un punto firme Vivimos en una sociedad donde ha desaparecido el prestigio.

Descartes puso todos los procesos del conocimiento en el 'yo'. Pero esto pone todos los procesos que posibilitan el conocimiento en una instancia fuera de la ciencia.

La gran influencia de Descartes es la preparación del espacio para cualquier representación. La relatividad rompió tal capacidad de representación. La física cuántica ha negado que para que una partícula envíe energía a otra, esa energía debe cruzar el espacio entre las dos.

Con todo esto en mente, hay un nuevo dualismo para los seres pensantes: el todo en lo que vivimos se divide en dos partes, a saber, lo que se puede representar y lo que no se puede representar.


Looking for a firm point We live in a society where prestige has disappeared.

Descartes put all the processes of knowledge in the 'I'. But this puts all the processes that make knowledge possible in an instance outside of science.

The great influence of Descartes is the preparation of the space for any representation. Relativity broke such capacity for representation. And quantum physics has denied that for one particle to send energy to another, that energy must cross the space between the two.

With all this in mind, there is a new dualism for thinking beings: the whole in which we live is divided into two parts, namely, what can be represented and what cannot be represented.

À la recherche d'un point fixe. Nous vivons dans une société où le prestige a disparu.

Descartes a mis tous les processus de connaissance dans le « je ». Mais cela place tous les processus qui rendent la connaissance possible dans une instance en dehors de la science.

La grande influence de Descartes est la préparation de l'espace à toute représentation. La relativité a brisé cette capacité de représentation. Et la physique quantique a nié que pour qu'une particule envoie de l'énergie à une autre, cette énergie doit traverser l'espace entre les deux.

Avec tout cela à l'esprit, il y a un nouveau dualisme pour les êtres pensants : le tout dans lequel nous vivons est divisé en deux parties, à savoir  ce qui peut être représenté et ce qui ne peut pas être représenté.



Auf der Suche nach einem festen Punkt. Wir leben in einer Gesellschaft, in der das Prestige verschwunden ist.

Descartes legte alle Erkenntnisprozesse in das „Ich“.Damit sind aber alle Prozesse, die Wissen ermöglichen, in eine Instanz außerhalb der Wissenschaft gerückt.

Der große Einfluss von Descartes ist die Vorbereitung des Raumes für jede Darstellung. Die Relativitätstheorie brach diese Repräsentationsfähigkeit. Und die Quantenphysik hat bestritten, dass, damit ein Teilchen Energie an ein anderes sendet, diese Energie den Raum zwischen den beiden durchqueren muss.

Vor diesem Hintergrund gibt es einen neuen Dualismus für denkende Wesen: das Ganze, in dem wir leben, ist in zwei Teile geteilt, nämlich das Darstellbare und das Undarstellbare.










Heinek Hegelen filosofiari buruz zeukan idatzita sutara bota zuen, bakarrik kontraesankor aipamen pertsonal  batzuk utzi zituen.

Gizakia pertsona historikoa bezala.Gizarte garapenak darama berean pertsonaren garapena. Bidai horren (persona arruntaren kontzientziatik kontzientzia filosofikora)egiteko lanabesa(eskailera)da ‘Gogoaren Fenomenologia’liburua. Naturak ez du parte hartu horrelako garapenean. 

Eta zerekin bat etor behar zuela  ezagutzen den objektua egiatzat jotzeko galderari  erantzunik eman ez  zueneko filosofoak,bota zuen adierazpen gaur egun eztabaidagarria:probabilitatea ez da ezer egiaren aurrean.

Barrunbea:leku libre,lege eta arauetatik haratago.Baina askatasun hori Hegelek jartzen du gero betebehar hutsaren menpean.

Bere ‘Munduaren nagusia’ren ideatik hartuko nuke arketipo modernoa: Iñauteriko erregea.Aurkariei buruz edozein gezur esanez eta idealizatutako iragan garaiak bueltatzeko hitzemanez boterea lortzen du. Baina egun bateko txantxa denbora luzeko mixeria bihur daiteke. 

Heine arrojó al fuego sus escritos sobre la filosofía de Hegel, dejando sólo unas pocas citas personales contradictorias.

La persona como animal histórico. El desarrollo social conduce al desarrollo de la persona misma. El 'libro Fenomenología del Espíritu’ es una herramienta (escalera) para este viaje (desde la conciencia de la persona común a la conciencia filosófica). La naturaleza no ha tomado parte en tal desarrollo.

Y el filósofo que no respondió a la pregunta de con qué tiene que concordar el objeto pera ser reconocido como verdadero, lanzó una afirmación hoy en día discutible: la probabilidad no es nada frente a la verdad.

La conciencia: sitio libre, más allá de las leyes y de las normas. Pero esta libertad es después colocada por Hegel bajo el deber puro.

De su idea del ‘Señor del Mundo’ derivaría yo un arquetipo moderno: El rey del carnaval. Obtiene el poder diciendo mentiras sobre sus oponentes y prometiendo volver a un pasado idealizado. Pero la broma de un día puede convertirse en una miseria a largo plazo. 

Heine threw his writings on Hegel's philosophy into the fire, leaving only a few contradictory personal quotes about Hegel.

The person as an historical animal. Social development leads to the development of the person himself. The book 'Phenomenology of Spirit ' is a tool (ladder) for this journey (from common person consciousness to philosophical consciousness). Nature has not taken part in such development. And the philosopher who did not answer the question of what the object has to agree with in order to be recognized as true, launched a now debatable statement: probability is nothing compared to truth.

Consciousness: free space, beyond laws and regulations. But this freedom is later placed by Hegel under pure duty.

From his idea of the 'Lord of the World' I would derive a modern archetype: The king of the carnival. He gains power by telling lies about his opponents and promising to return to an idealized past. But a one-day joke can turn into long-term misery.




Hiru urte zeuzkan Kantek Newton hil zen egunean. Eta buruko gaitasunak izendatzeko Kantek  ‘Arrazoi hutsaren kritika’ liburuan erabili zuen ‘indar’ (kraft)  hitzarekin konposatu batzuk. Kriteriotzat jotzen dut zenbat aldiz erabiliak izan ziren arabera jakiteko ze garrantzia duen bakoitza Kantentzako .

Liburuan bere ‘secunda Petri’ aipamen atzean Petrus Ramus(Pierre de la Ramée) dago.Sorbonako irakasle bat, San Bartolome sarraskiaren hirugarren egunean, txakur bat bezala erahila Sorbona barruan.

Kant tenía tres años el día que murió Newton. Y para nombrar las capacidades mentales, Kant usó algunos compuestos con la palabra 'fuerza' (kraft) en su libro 'Crítica de la razón pura'. Considero un criterio cuántas veces se usaron para saber cuán importante es cada uno para Kant.

Tras la mención en su libro de ‘secunda Petri’ esta Petrus Ramus(Pierre de la Ramée). Un profesor de la Sorbona que fue asesinado como un perro el tercer día de la matanza de San Bartolome dentro de la Sorbona.

 


Kant  was three years old the day Newton died. And to name mental capacities, Kant used some compounds with the word 'force' (kraft) in his book 'Critique of Pure Reason'. I consider a criterion how many times they were used to know how important each one is for Kant.

In the book under the mention 'secunda Petri' is Petrus Ramus (Pierre de la Ramée). A Sorbonne professor who was killed like a dog on the third day of the Saint Bartholomew's Day massacre inside the Sorbonne.


Heineren 'Alemaniari Buruz' liburuan agertzen denari buruz.Bere iritzia Kanti buruz:zerua astindu zuen erasotzailea, Robespìerre baino terroristagoa. Fichtek ateismo akusazioa jaso zuenean Goetheren  laguntza falta izan zuen. Goetherekin elkartu zen unea.

Bere osasuna porrot egin zuen une berean  bere laguna Marxek ‘Manifesto komunista’ publikatu zuenean.

Bere liburu abiaturik nola egin daiteke erlijoiko haize-arrosa modukoa:(I)espìritualismo-(H)sensualismo, (M)deismo-(E)panteismo

Gizarte zibila eta Altsasu.Tarte libreetan egoten direnak ezin dira besteak baino eskubide gehiago izan

Sobre lo que aparece en el libro de Heine 'Sobre Alemania'. Su opinión sobre Kant: un agresor que atacaba los cielos, más terrorista aún que Robespierre. La falta de poyo de Goethe a Fichte cuando este recibió la acusación de ateísmo. El momento en que conoció a Goethe.

Su salud se deterioró gravemente en el mismo momento en que su amigo Marx publicaba el 'Manifiesto Comunista'

Partiendo de  su libro podemos hacer una especie de rosa de los vientos de la religión: (N) espiritualismo- (S) sensualismo, (E) deísmo- (O) panteísmo

Sociedad civil y Altsasu. Los que están en su tiempo libre no pueden tener más derechos que los demás

What appears in Heine's book 'On Germany' about. His opinion about Kant: an aggressor attacking the heavens, even more of a terrorist than Robespierre. Goethe's lack of support for Fichte when he was accused of atheism. The moment when he met Goethe.

His health seriously deteriorated at the same time that his friend Marx published the 'Communist Manifesto'

Starting from his book we can make a kind of compass rose of religion: (N) spiritualism- (S) sensualism, (E) deism- (W) pantheism

Civil society and Altsasu. Those who are in their free time cannot have more rights than the others




Ihesean zebilen mundutik baina hala ere agertzen zaio ametsetan Simoni, munduko historia gertakari batzuren gorpuztua. Gertakarien errenkera: Newton sagarra,Dalmas izeneko Napoleonen general baten kexa,’erregeak debekatzen dio Jainkoari mirariak egiteko kanposantu honetan’ pintada,E.T.A Hoffman , Bergson , Aldous Huxley  eta Leonard Susskind paragrafo bat idazterakoan, Heisenberg printzipioa, Münchhausen trilemma ,R.Villares +A.Bahamonde liburu bateko esaldia,Inge Pfannenmüller bere azken lurreko urratsak ematen Santiagoko bidean mirari bat itxaroten, Altsasuko epaia eta proportzionaltasunaren haustura.

Estaba huyendo del mundo, pero todavía se le aparece en sueños a Simón, encarnado en algunos de los acontecimientos de la historia mundial. Lista de hechos: La manzana de Newton, queja de un general napoleónico llamado Dalmas, pintada 'El rey prohíbe a Dios hacer milagros en este cementerio', E.T.A Hoffman, Bergson, Aldous Huxley y Leonard Susskind escribiendo un párrafo. Una frase de un libro de R.Villares +A.Bahamonde , Inge Pfannenmüller da sus últimos pasos sobre la tierra esperando un milagro camino de Santiago, el juicio de Alsasua y la ruptura de la proporcionalidad.

He was fleeing from the world, but the world still appears to Symeon in dreams, embodied in some of the events of world history. List of facts: Newton's apple, complaint by a Napoleonic general named Dalmas, slogan 'The king forbids God to work miracles in this graveyard', E.T.A Hoffman, Bergson, Aldous Huxley and Leonard Susskind writing a paragraph. A phrase from a book written by  R.Villares +A.Bahamonde, Inge Pfannenmüller takes her last steps on earth waiting for a miracle on the way to Santiago, the trial of Alsasua and the rupture of proportionality.




Gizartea nolakoa den ikusita(tiranoak askoren bizitzaren truke besteren lurra hartzen…) Simon ihesean doa.Zentzumenak ere ez dira fidagarria.Zer da orduan arrotza ez zaigun gure ‘nia’? Abiatzeko puntua harridura da. Bakoitza antolatutako uhinak gara, eta besteren uhinaren aurrean harritzen gara. Gero datozte mina, sentzazioak,irudiak,desioa, asmoak, sinesmenak eta pentsamenduak , hurrenkera horretan

Al ver cómo es la sociedad (los tiranos toman la tierra de otros a cambio de la vida de muchos…) Simón se da a la fuga.Los sentidos tampoco son de fiar. ¿Qué es lo que no es extraño a nuestro ‘yo’?  El punto de partida es la sorpresa. Cada uno somos ondas organizadas, y nos asombra las ondas de los demás. Luego vienen el dolor, las sensaciones, las imágenes, el deseo, las intenciones, las creencias y los pensamientos, en ese orden.


Seeing how society is (the tyrants take the land of others in exchange for the lives of many...) Symeon flees away.The senses are not to be trusted either. What is not foreign to our 'I'? The starting point is surprise. Each of us are organized waves, and we are amazed by the waves of others. Then come the pain, the sensations, the images, the desire, the intentions, the beliefs and the thoughts, in that order.






Botereak batzuetan erabaki egokiak hartzen ditu, Frederiko lll.a Saxokiakoa Luteroarekin horko adibidea. Besteetan erabaki egokiak ez dira hartzen. Horren adibidea: Biafrako gerra eta Nazio Batuen papera.

Sartreren ‘Izatea eta ezereza ’liburu abiapuntutik 'Forrest Gump’ filma  ulergarria egiteko. Lasterketa amaiezina gure eguneroko borroka gure  rola betetzeko, ‘izatea-berean’-dik ‘izatea-beretzat’-era  eguneroko lasterketa amaiezina, garenetik izan nahi dugun izatera . Eta bien artean hutsa

Sartreren ez-kontziente kontziente eremuan sartu izana erabilgarria da aske hautamena  litekeena dela adierazteko.

 

El poder a veces toma las decisiones correctas, es un ejemplo de ello Federico III de Sajonia con respecto a Lutero. En otras ocasiones, no se toman las decisiones correctas. Un ejemplo de esto es la Guerra de Biafra y el papel de las Naciones Unidas.

Tomando como punto de partida el libro de Sartre 'El ser y la nada' para entender la película 'Forrest Gump'. Carrera sin fin de nuestra lucha diaria por cumplir nuestro rol diario, la carrera interminable del ‘ser-en-si’ al ‘ser-para si’, de lo que somos a lo que proyectamos ser. Y entre ambos el vacío.

La inclusión de Sartre en consciente del inconsciente es útil para señalar la posibilidad de la libre elección.

Power sometimes takes the right decision; Frederick III of Saxony is an example of this with respect to Luther. Other times, the right decisions are not made. An example of this is the Biafra War and the role of the United Nations.

Taking Sartre's book 'Being and Nothingness' as a starting point to understand the movie 'Forrest Gump'. Endless race of our daily struggle to fulfill our daily role, the endless race from the 'being-in-itself' to the 'being-for-itself', from what ‘we are’ to what ‘we project to be’. And between the two the emptiness.

Sartre's inclusion in the conscious of the unconscious is helpful in pointing out the possibility of free choice.




‘Heideggeren’Izatea eta denbora’liburu abiapuntutik 'Marmotaren eguna’ filma  ulergarria egiteko. Besteen bizitza, errepikakorra , ‘bera’ inpertsonalaren murgilduta,  itxuraz amaiezina , bizitza ez-egokia alde batetik eta  protagonistaren bizitza, heriotza aurrean angustia beteriko ‘norberaren’sartuta, bizitza egokia beste aldetik.  


Tomando como punto de `partida el libro 'Ser y tiempo' de Heidegger para hacer comprensible la película 'El día de la marmota'. La vida de los otros, repetitiva, inmersa en el 'él' impersonal, aparentemente interminable, la vida impropia de  un lado y la vida del protagonista, el 'yo' lleno de angustia ante la muerte, la vida propia del otro lado.

Taking Heidegger's book 'Being and Time' as a starting point to make the film 'Groundhog Day' understandable. The life of the others, repetitive, immersed in the impersonal 'he', seemingly endless, the improper life on one side and the life of the protagonist, the 'I' full of anguish facing the death, the proper, the authentic life on the other side.









Telefono mugikorrekin munduak lurreko esfera  donuts antzeko forma hartu du(torus forma). Norberak pertzepzio desberdina duela argi nabaritzen da batzuetan.  Horko gauzetatik nik bizitzan ikusi ditudala argi eta klaro horren hiru adibide.

Eraztuna soka batetik askatzeko puzzle batzuk bezala ezin daiteke lehen zegoen egoerara eraman gauzak.

Filosofia badu etorkizuna?. Nire elkartzea Joxe Azurmendi filosofoarekin eta Youtuberen bidez Hoyningen-Huene-ko klase batzuk ikusteko aukera.

En el mundo de la telefonia movil la esfera del mundo adopta la forma de un torus( como un donuts)

Que cada uno tenemos una percepcion distinta a veces se manifiesta claramente.Tres ejemplos de mi vida en los que lo he sentido claramente.

Las cosas como algunos rompecabezas de liberar el anillo de unas cuerdas no pueden volver a su estado inicial.

La filosofia ,¿ tiene futuro?.Mi encuentro con el filosofo Joxe Azurmendi y la posibilidad a traves de Youtube de ver  algunas clases de Hoyningen-Huene


In the mobile phone’ world the sphere of the world takes the form of a torus(doughnut)

Sometimes it is clearly seen that each one have one different perception.The examples of my life where I saw it distinctly

The things like some disentanglement  puzzles cannot get back to its initial condition.

Filosophy has it future? My meeting with the philosopher Joxe Azurmendi and the opportunity, through Youtube, to see some classes of Hoyningen-Huene  


Gerra zibilean Frankoren osteak Mondragoeko bizilagun batzuk fusilatu zituzten. Tropa hori, teoriaz hain 'erlijiotsua' izanik, ez zuen batere erreparorik  izan herriko hiru apaizei bizitza kentzeko. Tropa hori , horrela bere benetako aurpegia erakutsi zuen.

Fusilatu horien omenez.

Durante la Guerra Civil, las tropas franquistas fusilaron a algunos vecinos de Mondragón. Esa tropa, siendo tan 'religiosa' en teoría, no tuvo reparos en quitarle la vida a los tres sacerdotes del pueblo. Esa tropa mostró así su verdadero rostro.

En honor a los fusilados

During the Civil War, Franco's troops executeds some residents of Mondragón. That troop, being so 'religious' in theory, had no qualms about taking the lives of the three village priests. This troop thus showed its real face.

In honor of those executed 



Ze giza indar ezezagunak bultzatu zuen Joycek Ulises idaztera, Leonidas eta bere ejerzitoa beren bizia galdu arte Termopilasen borrokatzera edota Keplerrek zeruko mugimenduko aztertzera? Hiru gertaera horiek etorkizunean izugarrizko garrantzia izan zuten. Filosofia, lanabes gabeko zientzia, berpiztu nahi baldin badu holako indar mota beharko luke

¿Qué fuerza humana desconocida impulsó a Joyce a escribir el Ulises, a luchar en las Termópilas a Leónidas y su ejército hasta la muerte, o a Kepler a estudiar el movimiento celeste? Estos tres eventos fueron de suma importancia en el futuro. La filosofía, una ciencia sin herramientas, necesitaría una  tal fuerza si quiere revivir

What unknown human force pushed Joyce to write Ulysses, Leonidas and his army to fight until their death at Thermopylae, or Kepler to study celestial motion? These three events were of utmost importance in the future. Philosophy, a science without tools, would need such a force if it wants to revive





Amaitu gabeko lan baten lehenengo zatia

Primer acto de una obra inacabada 

The first part of an unfinished work




Gerra zibileko garaituen isiltasunari buruzko eta Platoneko 'Errepublika' liburua Txindoki gailurrean egon zen egunari buruzko kapitulua




Manifesto für die Kultur

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